Rejsedagbog

Her vil vi løbende forsøge at opdatere vores rejseoplevelser med billeder og tekst

Der kan gå lidt tid i mellem opdateringer, så tjek løbende for nyheder.

Vi lægger nyeste indslag øverst.

Vi har links til både Facebook og Instagram

Tirsdag den 28/2-23

Så er der nyt fra øst. Vores tur til Fillippinerne er ved at være ovre, da vi kun har 2 dage tilbage.

Vi har haft en rigtig dejlig tid i Fillippinerne, hvor solen og varmen har været retur. Der har også været lidt regn, men vi overlever.

Vi har også haft mange gode oplevelser, som har været unikke og fantastiske. Men vi kan også godt begynde at mærke rejsetrætheden. Vi er ved at være trætte af at gå ud og spise, ungerne begynder også at være trætte af at vi er sammen 24-7. Og vi snakker en hel del om Barcelona og Andorra.

Men landet Fillippinerne har ikke skuffet på nogen måde. Vi kan godt forstå at vores gamle naboer er begejstret for landet. Det er vi også og vi skal helt sikkert tilbage på et tidspunkt.

Nu går turen mod Singapore inden vi stikker snuderne mod Europa igen.

Tirsdag den 7/2-23

Så har vi efterhånden været 20 dage i Vietnam, og det har været lidt blandet fornøjelse.

Vi havde et par gode dage i Ho Chi Minh city med varme og sol, men siden har vi været i Na Trang, Hoi An, Hue og Hanoi med en afstikker til Ha Long Bugten.

Det meste af tiden har det været regnvejr eller diset uden nogen sol. Dog havde vi 2 dage i Hue med sol, og det var tiltrængt.

Landet Vietnam har måske heller ikke helt fanget os, da vi ikke rejser med det varmeste tøj.

Men når det er sagt, så har vi også haft nogle gode oplevelser. Vi oplevede Tet (Vietnamesisk nytår), som i år er kattens år. Derfor var der mange udsmykninger med katte, og alle tog masser af billeder

Nu stikker vi videre til Filippinerne, hvor vi satser på lidt mere varme og sol.

Søndag den 22/1-23

Fra Bangkok har vi haft taget en bus, som har haft kørt os til Cambodja.

Vi havde et par overnatninger i Siem Reap og i Phnom Penh. Begge steder har Dorthe været før for godt 24 år siden, så hun var spændt på at se det igen. Hun havde forberedt os på at det ville være fattigt.

Men vi blev overraskede - positivt. Super dejligt land at rejse i og med meget at se ligesom landet har udviklet sig. Siem Reap er rigtig hyggelig, og Phnom Pehn er en stor by med masser af høje huse og kæmpe biler. Det er nok det sted, hvor vi har set flest store luksusbiler!

Så det er aboslut et land, hvor vi gerne vil tilbage til.

Fredag den 13/1-23

Så er Thailand overstået for denne. Det er stadig et dejligt land at være og rejse i.

Da vi forlod Koh Samui tog vi Surat Thani, hvor vi lejede en bil og kørte til Hua Hin, hvor farmor og farfar var inden de tog hjem til DK. De vidste ikke at vi kom, så de blev overraskede og glade. Vi havde nogle gode dage med dem.

Efter Hua Hin kørte vi til Bangkok, hvor vi ville have et par dage inden turen gik videre. Vi fulgtes med farmor og farfar i bilerne og sagde på gensyn i Barcelona. Herefter kørte vi ind til Old Town, hvor vi havde booket hotel.

Bangkok er bare en fed by - med masser af trafik, så det tog os 2 timer at køre 10 km for at aflevere bilen.

Fredag den 6/1-23

Godt nytår!

Så har vi slappet af i 28 dage på Koh Samui, hvor vi har haft besøg, slappet af og bare nydt ikke at skulle noget.

Men nu skal vi videre, og vi har godt 8 uger tilbage her i asien inden at vi igen rammer Europa.

Vi har planer om at køre op igennem Thailand med stop nogle steder så tage videre til Cambodia, Vietnam og Filipinerne inden vi slutter af i Singapore.

Vi har købt flybilletterne fra Singapore til Barcelona.

Så der skulle gerne komme lidt aktivitet igen herinde.

Søndag den 11/12-22

Så er der gået et stykke tid siden sidste opdatering - beklager :-)

Siden sidst har vi været på Sumatra i byen Medan, hvor vi tog en guidet tur ud i junglen for at se orangutanger - det lykkedes og var en kæmpe oplevelse. Ikke bare at se orangutanger, men også være på en 4 timers jungletur - det var varmt og fugtigt. Turen blev afsluttet med en tur ned af floden i nogle sammenbundne gummiringe.

Efter Medan forlod vi Indonesien og tog til Malyasia for at se Kuala Lumpur, som var en positiv oplevelse. Meget mere up to date end det vi har haft set i Indonesien.

Nu er vi via en enkelt overnatning i Hat Yai landet i vores lejede hus på Koh Samui, hvor vi har 28 dages afslapning. Det ser vi alle frem til.

Vi får besøg og glæder os til at få nogle input fra andre mennesker i vores lille 5 mands boble, som dog har været over al forventning.

Torsdag den 1/12-22

Så er der gået et stykke tid siden sidste opdatering.

Vi har været i Indonesien siden den 15. november, og har haft 2 overnatninger i Denpasar inden vi tog videre til afslapning på Gili øerne.

Vi har haft 5 dage på Gili Air og 5 dage på Gili Trawangan. Begge øer meget hyggelige, men med tydelige eksempler på at pandamien har været hård ved lokalbefolkningen og de manglende turister.

Gili Air var meget, meget rolig, og vi er glade for at vi var der først, da det var meget roligt. Gili Trawangan var straks mere livlig, og vi både super og havde en masse snorklingture direkte fra stranden.

Efter 10 dage på Gili er vi nu på sidste dag af 5 dage i Ubud inden vi tager videre til Medan og Sumatra.

Og snart skal vi til Thailand, som vi alle ser frem til med 28 dage på et sted.

Mandag den 14/11-22

Efter et par dage i Townsville med ren afslapning er vi endt i Cairns, som er vores slutdestination i Australien.

I Cairns har vi haft en dagstur ud til Daintree National Park, hvor vi har set saltvandskrokodiller på Daintree River, som vi også sejlede på, set regnskov med edderkopper og planter og badet i en creek med fisk. Super interessant tur.

Vi har også haft en dagstur til Great Barrier Reef, hvor vi havde 3 timers snorklen på 2 forskellige spots. En helt utrolig oplevelse at se alle disse farvestrålende fisk og koraller.

Ellers har den bare stået på afslapning og gjort klar til at forlade Australien, som har gjort et stort indtryk. Helt klart et land, som vi (Dorthe og jeg) godt vil tilbage til.

Men nu går turen videre til Indonesien, som bliver spænende at opleve

Søndag den 6/11-22

Så har vi fået net igen efter et par dage uden :-)

Siden sidst har vi været i Hervey Bay med en super interessant dagstur til Fraser Island samt i Airlie Beach med en dagstur til Whitsunday Islands - dog i blæst, så vores snorkling var lidt uklar, men det vi så over vandet var stadig super smukt.

Nå ja, så har Laura også haft fødselsdag.

Vi er kommet op i et mere suptropisk klima, så vi har rundt regnet +20 grader døgnet rundt og omkring de 30 grader om dagen.

Vi kan også begynde at se enden på vores tur i Australien, da vi kun har 2 stop tilbage inden turen går videre til Bali..

Lørdag den 29/10-22

Så har vi haft vi været et par dage i Brisbane - hold da op en dejlig by. Den kan godt genbesøges.

Vi boede på et hotel midt i byen, hvor vi havde fået værelse på 60. etage - med super udsigt over byen og floden. Det var det vildeste at falde i søvn til og vågne op om morgenen.

I vores tid i byen fik vi gået en del rundt, slappet af, set en pelikan, skildpadde og et par øgler. Derudover var vi ved stranden midt i byen.

På vejen til vores næste stop i Marcoola Beach var vi forbi Australia Zoo, som Steve Irwin (jeps ham fra TV) startede. Det var en rigtig god oplevelse.

I Marcoola Beach er det bare planen at slappe af et par dage.

Mandag den 24/10-22

Så har vi været 5 dage i Gold Coast.

På vejen fra Coffs Harbour ser vi 5 wallabies - en kænguruart - så vi var super tilfredse :-)

Vores ophold i Gold Coast skulle have været sol og strand, men desværre var vejret ikke med os, så vi havde kun 1 dag med sol - ellers var det regn og overskyet vejr.

I stedet har vi været i et outlet center og bare slappet af i lejligheden.

Vi har også været på en tur til Byron Bay som er en hyggelig lille kystby - en stor kontrast til Gold Coast, som er en kæmpe tursitby ved vandet.

Vores sidste hele dag i Gold Coast skinnede solen, men desværre var stranden lukket pga. uroligt vand. Kæmpe bølger, som til tider kom ind med rigtig meget fart på. Men dejligt med sol og varme.

Billedet viser vores udsigt fra 24. etage

Onsdag den 19/10-22

Så er vi ankommet til Coffs Harbour, hvor vi har et par overnatninger.

Siden Sydney har vi været i en tur i Blue Mountains. Hvor vi indtil nu har været heldige med vejret, så er vores held sluppet op.

Vi ankom til Katoomba i fint vejr og fik booket billetter til en bjergbanetur dagen efter, men da vi stod op var det tåget...

Efter Katoomba kørte vi videre til Port Stephens, hvor vi havde 1 overnatning i et område, hvor de tager sig af syge og uheldsramte koalaer - stor oplevelse.

Siden er vi nu havnet i Coffs Harbour, hvor vi bare skal slappe af inden vi tager videre til Gold Coast, hvor vi håber på godt vejr, da vi har booket 5 overnatninger på et lejlighedshotel i første række til stranden - men de lover desværre ikke så godt vejr.

Søndag den 16/10-22

Så har vi haft et par dejlige dage i Syndey og nydt storbylivet igen.

Vi har både været kulturelle og leget turister, så nogle af de ting, som skal ses i Sydney, er blevet tjekket ud, og vi har tjekket 1000 butikker ud...

Vejret har været helt suverænt undtagen lige da vi kom, og vi håber det fortsætter.

Vores lejlighed på 29. etage med udsigt har været superfin - det eneste, som trak lidt ned var, at der kun var en elevator, så man kunne godt vente lidt. Men hvis det er det største problem, så går det nok.

Vi nåede også lige omkring det danske konsulat for at stemme.

Nu starter vores næste roadtrip, hvor vi skal køre omkring 2500 til 3000 km fra Sydney til Cairns i nord.

Dette er udsigten fra vores værelse

Onsdag den 12/10-22

Så er vi ved at nå enden af vores første Roadtrip. Vi fik kørt 862 km.

Vi er igen i Melbourne, hvor vi lige har en overnatning inden vores flyver kl. 10.35 bringet os til Sydney.

Det har været en god tur specielt den første del til Warnammbool, hvor der var de flotteste strækninger. Vi havde også en god dag i Warnammbool, hvor vi - Anton og Claus - har fået dyppet tæerne i vandet

Dog har turen retur til Melbourne via Ballarat ikke været opløftende. Det har været lidt koldt, og vi kunne lige så godt være i DK. Vi føler nok ikke helt at vi er på den anden side af jorden endnu - men mon ikke det skal komme :-)

Søndag den 9/10-22

Siden sidst har vi taget afsked med Melbourne og begivet os afsted på vores 5 dages roadtrip ad blandt andet Great Ocen Road.

Og hvilken tur - det er meget smukt og barsk med de her stor bølger, som slår ind i klipperne igen og igen. Vi er alle enige om at der er ligheder med vestkysten i DK.

Vores lejebil er stor og rummelig, og vi kan alle være her. Og indtil videre går det fint med at køre i venstre side.

Vi har nu 2 overnatninger i Warnammbool inden vi igen vil bevæge os mod Melbourne for at tage flyveren til Sydney på torsdag.

Torsdag den 6/10-22

Så er vi velankommet til Melbourne efter en længere flyvetur med først 10,5 timer til Bangkok efterfulgt af yderligere 9 timer til Melbourne.

Det gik fint både i Bangkok og med at komme gennem tolden i Melbourne. Vi blev dog trukket til side i Melbourne, da vi havde angivet at vi havde medicin med. Det tog 2 miuntter og så var vi videre.

Vi fandt hurtigt en taxa, som kørte os til hotellet, da vi havde tjekket os ind gik vi en tur ud for at få noget natmad.

En dejlig nats søvn har gjort os klar til at angribe Melnourne i dag.

Fredag den 30/9-22

Meget surrealisitisk oplevelse for både Dorthe og mig, da vi efterlod vores PC'er og mobiler på arbejdet... Spooky. Så nu er det tæt på.

Vi gik begge som de sidste, men har begge haft en fantastisk dag, så tak til alle kollegaer for hilsner og kram.

Gus har også haft sidste dag i dag, hvorimod Larua har arbejde hele weekenden og Anton har skole mandag.

Men ellers står den på ferie!

Vi glæder os,er spændte og har sommerfugle i maven. Nu skal der pakkes og gøres klar!